петък, 9 март 2012 г.

Историята за Махмут и Лори



Лори

Веднъж чух за някъв Махмут.
Занимавал се със барут.
компреметираща снимка на автора :)
От дома му чух силен звук
и къщата му каза пук!

На парчета стана тя.
Попа дойде и я възпя.
Махмут попа не позна,
защо е тук не узна.

Духът на Махмут полетя.
-Къде е къщата? Къде е тя?
Попита се сам Махмута:
-Защо си играх с барута?

Той сам осъзна,
каква беля стана’.
За къде полетя,
защо попа го възпя.

Махмут летя не дълго,
към облаче, тъй кръгло.
Молеше се той за душата си,
загубил къща и парата си.

Кацна на облачето малко,
той го почувства жалко.
-Защо си ти такова?
Все едно си онакова.

-Жално ми е за тебе, Махмута,
случайно да не ти бият шута.
-Защо? Къде съм аз?
Това не е последният ми час!

-За жалост, приятелю, не е.
Загърни се, че вятър те вее.
-Ами, що съм тука, кажи ми!
Обяснение подари ми.

-Твоя последен час, вече мина,
живота ти бързо си замина.
-Но аз много неща щях да сторя,
с хиляди други щях да се преборя.

Та сам ли си заминах аз?
-Сам дори в последния си час...
Съжалявам те Махмуте,
ще се моля за теб на боговете.

-Чакай! Спри се малко!
Къде ще бъда аз?
Ако да е в Ада ще е жалко,
ще поспоря ако е тъй с вас.

-Бъди спокоен, ти Махмуте.
Аз решавам за душите.
Ала не съм там сам,
стотици ще борят твоя срам!

-За какво ми ти говориш?
Я да ми ти припомниш.
Какъв е тоя мой „срам”?
Да не би щото бях сам?

-Значи не е само едничък,
не е бил той самичък.
-Пак не те разбирам,
нито лъжа, нито обирам!

-Да! Имаш ти позитиви,
ала и жаден и за още активи.
-Кажи ми, що за глупост е това?
И знай, не ми пробутвай номера!

-Нагъл беше в живота си,
нагъл повече не ще си ти!
-Не говори за моите пари,
а до въпроса си опри!

-Ти нищо нивга не сподели,
ни храна, ни дори пари!
Лаком за повече и безброй,
сега ще усетиш огнения порой!

-Не! Не ме пращай там!
Моля не ме оставяй пак сам..
Кажи ми, нещо да сторя,
самотата на друг да отровя..

-Не те разбирам, разкажи.
-Да дам нещо мое,
но как не знам, ти кажи.
Мразя всичко свое.

-Идея имам аз една.
-Да! Кажи си мисълта.
-Ще те върна на земята,
за да намериш ти жената.

-Коя е тя, подскажи ми,
или направо ти кажи ми.
-Не! Ти сам я избери
и не мисли за никакви пари!

Намери сам любовта си.
Откажи се от парата си.
Имаш два дни за това
или губиш всякакви права!

-Благодаря ти за този втори шанс,
направо ще изпадна в транс.
Ще се върна по-добър един ден,
а тя ще дойде, може би с мен.

-Но побързай ти сега
и не ходи при своя си ага.
Нагърби товара на своите снага
и върни се на твоите крака!

Махмут се озова пред своя дом
и намери празна бутилка от ром.
Вътре откри той писмо.
Извади го бързо оно.

На него с главни букви пише:
„НАМЕРИ СОБСТВЕНИКА НА ТУЙ ШИШЕ!”
-Къде да го диря този аз,
после ще се разправям и с вас!

На дъното той откри,
от други той го скри.
Адрес лесен и запомним.
Адрес написан той със грим.

Отиде Махмута на адреса.
Махна си, дори и феса.
Почука с една ръка на бравата
и някой му отвори вратата.

Зяпна в захлас Махмута.
На вратата красавица събута.
Поздрави я той, целуна й ръка.
Погледна я отново и падна й в краката.

Той директно поиска й ръка.
Тя с погледа си го спря.
После го вдигна на крака
и кипна й от радост кръвта.

Тя погледан го в очите и каза:
-Вече за мен няма омраза.
Живота си на теб ще си дам,
вече запомни - не си сам!

Сърцето се разбунтува, тъй силно.
Туптеше то, сякаш безспирно.
Ухили се до уши Махмута
и сети се за барута.

Но той сега го е сменил,
вече не е от нищо унил.
Махмута вече не е сам дори,
щом има нея, своята Лори!

2 коментара: